رم از نامزدی میزبانی بازیهای المپیك2020انصراف داد
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا، شبكه تلویزیونی یورونیوز روز چهارشنبه در گزارشی اعلام كرد،ضعف و فقر اقتصادی در دولت ایتالیا به اندازه ای رسیده كه شهر 'رم' كه پیشتر خود را داوطلب برگزاری این رویداد مهم بین المللی ورزشی كرده بود،از این امر سر باز زده ونامزدی خود را برای برگزاری بازی های المپیك 2020 میلادی پس بگیرد.

بنابراین گزارش، 'ماریو مونتی'نخست وزیرایتالیا درمورد انصراف كشورش از نامزدی این رخداد مهم بین المللی ورزشی با وجود مخالفت برخی از گروه های حاضر در پارلمان به صراحت اظهار كرد: دولت با توجه به شرایط (اقتصاد اسفبار) جاری در ایتالیا، مسولیتی در تضمین مالی برگزاری این مراسم برعهده نگرفته است.

وی افزود:با توجه به وضعیت اقتصادی، ارزیابی های بعمل آمده نشان می دهد، ریسك این مسئله را نمی توانیم، بپذیریم.

این گزارش درادامه می افزاید، تصمیم دولت به انصراف از نامزدی برگزاری بازی های المپیك 2020 موجی از اختلافات را در بین احزاب سیاسی در ایتالیا برانگیخته است.

'جیانی آلمانو' شهردار رم نیز باابرازناخرسندی از تصمیم دولت دراین مورد به خبرنگاران گفت؛ به نگرانی های نخست وزیر احترام می گذارد، اما قادر به درك آن نیست.

وی گفت:ما بااین عمل تنها برای آینده رم سرمایه گذاری نمی كردیم، بلكه این سرمایه گذاری برای آینده تمام كشور صورت می گرفت.

برپایه این گزارش، برآورد می شود، برگزاری بازی های المپیك 2020میلادی، برای میزبان آن حدود 8 میلیارد ودویست میلیون یورو هزینه در برداشته باشد.درحالیكه اشتغالزایی برای 170 هزار نفر به همراه دارد و درنهایت رقمی حدود 3 میلیاردو پانصد میلیون یورونیزسودآوری داشته باشد.

كشتی بحران بدهی های مالی فزاینده منطقه پولی واحد یورو در بین كشورهای اتحادیه اروپا به وضعیت اسفباری رسیده است. این كشتی در یونان دچار آب گرفتگی شده و در حال فرو رفتن در دریای ورشكستگی وزوال اقتصادی جهانی است.

این در حالی است كه كارشناسان بخشی از این مشكلات اقتصادی اروپا را ناشی از فشارهای كاخ سفید بر كشورهای این قاره جهت اعمال تحریم هایی علیه ایران می دانند.

این كارشناسان معتقدند، اقدامات دیكته شده به اروپا علیه تهران با شدت وسرعتی بهت آور اثرات خود را علیه این كشورها نشان می دهد.

صویر **1302**1590**





:: برچسب‌ها: ماکرو ,
:: بازدید از این مطلب : 509
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: